Descarca gratuit aplicatia Job360 pentru smartphone-ul tau.
Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Nu ai cont de candidat? Creează cont!
Nu ai cont de companie? Creează cont!
Pentru ca învățământul românesc să raspundă cerințelor societății este necesar ca acesta să se adapteze la evoluțiile și realitățile pieței forței de muncă, ce absoarbe an de an absolvenții din școli și universități. Cunoașterea oportunităților, dar și a cerințelor pe care angajatorii le pun în fața absolvenților candidați la angajare, sunt elemente esențiale ale reușitei acestora în procesul de găsire a unui loc de muncă.
În cadrul proiectului "Fii profesionist!", în parteneriat cu Universitatea Tehnică de Construcții București, cu un segment țintă alcătuit din 400 de studenți, cu aportul Asociației Române de Facility Management ROFMA, s-a realizat un studiu prin chestionarea a 53 de firme din FM (Facility Management).
#1. Un procent de 60% dintre firmele intervievate intenționează să facă angajări în următorii 2 ani, pe posturi ce țin de managementul facilităților. Cele mai bine poziționate specializări /ocupații în procesul de recrutare sunt cele inginerești, respectiv inginer instalații pentru construcții (50% dintre cei care caută să angajeze) și inginer constructor. Acestea constituie majoritatea preferințelor exprimate de respondenți, la mare distanță urmând specializările cu profil economic.
#2. În procesul de recrutare a tinerilor absolvenți pe posturi în domeniul managementului facilităților, cele mai importante aspecte avute în vedere de către firme sunt: experiența acumulată, profilul educațional universitar, impresia generată la interviul de recrutare. Lipsa de importanță acordată în răspunsurile la studiul reputației facultății absolvite este surprinzătoare.
#3. Topul calităților așteptate de la absolvenți are pe primele locuri atitudinea, buna comunicare, corectitudinea, asumarea responsabilităților, eficiența lucrului în echipă. Tot pe primele locuri se află la capitolul competențe generale: existența cunoștiințelor de specialitate; capacitatea de asumare a responsabilităților; capacitatea de mobilizare a colaboratorilor; capacitatea de a învăța rapid și o bună gândire analitică.
Prin rezultatele studiului, proiectul își propune să atragă interesul absolvenților asupra oportunităților de angajare din domeniul managementului facilităților, să pregătească tinerii pentru întâlnirea cu acest domeniu care le deschide interesante porți carierelor profesionale.
Studiul: Inserția socio-profesională pe piața muncii pentru absolvenții de învățământ superior. Studiu de caz: oportunități în managementul facilităților
Sectorul managementului facilităților (administrarea, operarea și întreținerea spațiului construit), reprezintă un domeniu relativ nou, în plină dezvoltare, care are capacitatea de a absorbi un număr tot mai mare de tineri absolvenți de învățământ superior. Inserția socio-profesională a acestora în mediul extrem de dinamic al managementului facilităților presupune existența unor competențe generale și specifice care ar fi bine să fie cunoscute, dezbătute, asumate de către studenți și cadre universitare.
job360.ro este site-ul proiectului “Fii profesionist!”, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013: "Investește în oameni!"