Descarca gratuit aplicatia Job360 pentru smartphone-ul tau.
Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Nu ai cont de candidat? Creează cont!
Nu ai cont de companie? Creează cont!
Pentru a beneficia de invitaţia la interviul de angajare la compania in cadrul careia iti doresti sa lucrezi, 3 lucruri sunt de luat în calcul: pregătirea CV-ului, prospectarea de piaţă şi practica de interviu.
Interviul de angajare este mai mult o probă de verificare a competenţelor: candidaţii, asemenea actorilor, ar trebui să se pregătească şi să treacă prin repetiţii înainte de a fi aleşi să se prezinte în faţa intervievatorilor, respectiv a publicului.
Se face intrarea pe scena potenţialului angajator, iar pentru obţinerea locului de munca, candidatul îşi prezintă la interviu cunoştinţele şi abilităţile cautate de companie.
Un profil profesional clar este necesar să iasă în evidenţă din CV, indiferent cum îl trimitem angajatorului: pe e-mail / poştă / fax sau îl înmânăm personal.
1. Pregătirea CV-ului presupune implicare
Asemenea unui script, CV-ul presupune o atenţie deosebită la realizarea acestuia astfel încât, în mai puţin de un minut, angajatorul să poată înţelege exact care este rolul tău pe piaţa muncii. Un CV, cu cât este mai simplu construit, cu atât este mai apreciat, ţinând seama de timpul limitat al recrutorului. Angajatorii nu mai au răbdare să vadă CV-uri supraîncărcate, cu descrieri incoerente ale activităţilor prestate. Acestia vor să vadă pe scurt ce ştii să faci şi la ce nivel te situezi.
Invitaţia la interviul de angajare poate fi influenţată de: cum sunt prezentate informaţiile în CV, de credibilitatea acestuia, potrivirea cu cerinţele jobului din punct de vedere al experienţei, studiilor şi abilităţilor.
CV-ul te poziţionează pe piaţa muncii şi este cartea ta de vizită, reflectând personalitatea şi măiestria ta ca şi candidat.
2. Prospectarea de piaţă îţi aduce câştiguri
În procesul de găsire a unui loc de muncă, începem cu o cercetare de piaţă a locurilor de muncă. Aceasta ne este utilă deoarece ne ajută să descoperim joburile care ne avantajează şi astfel, ne pregătim mai usor CV-ul pentru a fi relevant in functie de locul de muncă vizat.
Portalurile cu locuri de muncă sunt cea mai la îndemână soluţie - job360, jooble, bestjobs, ejobs, indeed, etc. Explorează aceste site-uri şi întocmeşte o listă cu poziţiile deschise pe care le consideri potrivite şi interesante pentru tine.
Înainte să aplici, documentează-te pentru a afla mai multe despre companiile cu joburi vacante. Vezi cât este de atractiv să lucrezi pentru firma respectivă şi ce beneficii îţi poate oferi. Profilul, vechimea şi cifra de afaceri pot reprezenta indicii semnificative în ceea ce priveşte statutul companiei.
Cu cât găseşti mai multe informaţii despre companie şi cultura organizaţională inainte sa aplici la jobul respectiv, cu atât poţi identifica mai uşor compatibilitatea dintre valorile tale şi mediul de lucru. Dacă nu sunt disponibile suficiente detalii despre companie si consideri ca jobul ti se potriveste, pregăteşte întrebări cu sens pentru interviu sau pentru prima discuţie telefonică.
Dacă găseşti la finalul descrierii jobului întrebări de tip mini-interviu puse de angajator, acordă-le atenţie. Uneori, aceste întrebări pot fi mai relevante pentru recrutorul care selectează şi analizează CV-urile, decât CV-ul în sine.
Dacă doreşti să ai o abordare mai eficientă, contactează compania pe e-mail şi trimite o scurtă scrisoare de intenţie împreună cu CV-ul, menţionând jobul pentru care doreşti să aplici. Astfel, ai ocazia să intri mai repede în legătură cu angajatorul înainte ca acesta să ajungă la CV-ul tău trimis pe site-urile de joburi.
3. Practică de interviu, cu perseverenţă
Uneori poate fi dificil să ai parte de un interviu şi de ocazia de a sta de vorbă cu potenţialul anagajator faţă-n faţă. Acum trebuie să te bazezi numai pe tine, iar dacă eşti hotărât/ă şi implicat/ă să ajungi unde ţi-ai propus, ai toate şansele să faci cunoştinţă cu succesul.
După ce ai aplicat online pentru unul sau mai multe joburi şi angajatorul te contactează, un pas următor - parte din planul de acţiune - este să dai dovada de perseverenţă în tot acest proces de selecţie. Cu cât eşti mai la început de drum în ceea ce priveşte găsirea unui loc de muncă, cu atât vei fi nevoit/ă să te implici mai mult in proces.
Dacă ai stabilit cu angajatorul să te prezinţi la un interviu şi, din orice motiv ai avea, nu vei mai ajunge, fă gestul civilizat de a anunţa pentru că eşti aşteptat/ă la ora fixată.
Faptul de a fi respins după un interviu nu trebuie privit ca pe o experienţă negativă sau eşec, ci ca pe oportunitatea de a invaţa si de a reuşi la următoarea încercare. A merge la cât mai multe interviuri, înseamnă a te familiariza cu intervievatorii, cu modul lor de a privi lucrurile, cu procedurile şi cerinţele acestora. Treci cu fruntea sus prin provocări care te întăresc şi te formează ca individ în acest context.
Nu exagera cu afirmaţii despre cât de bine te pricepi şi cât de capabil eşti pentru că vei fi pus în faţa activităţilor, în cele din urmă. Nu fă afirmaţii pe care apoi să le retragi, nu te arăta de acord să faci activităţi, pe care mai apoi să le ocoleşti.
Ţine cont de practicile companiilor, una dintre acestea este invitarea candidaţilor care se califică la etapa următoare a procesului de selecţie. Ai în vedere faptul că recrutorii primesc sute de CV-uri saptamanal şi nu vor avea timp să trimită tututror aplicanţilor mesaje de status pentru joburile la care au aplicat.
Dacă eşti curios/oasă, încearcă 3Angle şi EU360. Integrează cu încredere aceste recomandări în strategia ta de acţiune pentru a ajunge la interviul dorit.
Aşteptăm să ne transmiţi ce rezultate ai dobândit.
Succes!