Descarca gratuit aplicatia Job360 pentru smartphone-ul tau.
Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Nu ai cont de candidat? Creează cont!
Nu ai cont de companie? Creează cont!
1. Lucrează la motivaţia intrinsecă şi optează pentru o stare optimistă. Ca să-ţi atingi scopurile la locul de muncă, mai exact sarcinile pe care le ai de efectuat, conştientizarea şi controlul sunt baza. Nu ai cum să controlezi ceea ce nu măsori, iar alimentarea minţii cu gânduri negative, refuzul sarcinilor şi enervarea nu fac decât să te descurajeze în procesul îndeplinirii obiectivelor.
2. Cultivă-ţi optimismul prin navigarea emoţiilor şi înţelegerea acestora; fă pauză la locul de muncă pentru a te detensiona şi a pătrunde într-o stare de reflectare asupra propriei persoane. Când eşti relaxat, înţelegi mai uşor ce se petrece cu tine şi cu mediul în care lucrezi.
În felul acesta, porneşti mai uşor butoanele şi îţi activezi „forţele” interioare necesare pentru a reuşi în tot ce ţi-ai propus. Vei face faţă surprizelor neplăcute cu calm şi înţelepciune şi te vei manifesta cu blândeţe în relaţiile cu colegii şi în contextele tensionate ce se pot ivi la locul de muncă.
3. Transformă stările negative în energie pozitivă deoarece atunci când eşti furios şi frustrat, te epuizezi, în loc să-ţi foloseşti constructiv puterile la locul de muncă. Eficienţa de care dai dovadă în viaţa profesională, scade din cauza emoţiilor negative, a stresului şi a certurilor. De exemplu, doi colegi care sunt în conflict îşi doresc să fie înţeleşi. Dacă conflictul ar fi eliminat, cei doi şi-ar conserva energia pentru a putea fi folosită cu succes la rezolvarea sarcinilor jobului.
4. (Re)Construieşte încrederea în tine apelând la specialişti (life coach, consilier în carieră sau psiholog) sau încercând numeroase metode cum ar fi: evaluarea de personalitate online 3Angle, participarea la evenimente cu teme care te pasionează şi interacţiunea cu persoane diverse în cadrul acestora.
A socializa cu persoane total diferite de tine la prima vedere, reprezintă o adevărată provocare ce te poate scoate din zona de confort. În momentul în care priveşti oamenii şi lucrurile cu deschidere, îţi recapeţi încrederea, devenind un om autentic.
5. Păstrează-ţi stabilitatea în starea de spirit atunci când este agitaţie în jurul tău. Colaborarea începe odată cu empatia, acel moment în care poţi înţelege ce se petrece cu colegii tăi. Poţi ajunge la un nivel la care liniştea ta interioară să se poată răsfrânge într-un mod benefic asupra mediului de lucru. O astfel de atitudine te ajută mult, dar poate ajuta şi compania să evolueze.
6. Relaxează-ţi mintea în pauzele de la locul de muncă şi după program prin diverse modalităţi cum ar fi: prin socializare, meditaţie sau hobby-uri. Alege să-ţi ajuţi colegii atunci când aceştia au nevoie de tine, înscrie-te într-un club social sau practică sportul preferat. Toate aceste activităţi, pot contribui la o relaxare profundă a minţii care să te ajute să te repornesti şi să ai entuziasmul necesar pentru a-ţi atinge cu succes planurile profesionale.
7. Evită să te mai gândeşti la probleme pentru că în momentul în care acest lucru se regăseşte în rutina ta zilnică, îţi dăunează atât mental, cât şi emoţional şi te transformă într-o fiinţă dezagrabila la locul de muncă. Încearcă tehnici de respiraţie profundă pentru a îndepărta gândurile care te deranjează şi care îţi distrag atenţia de la sarcinile pe care le ai de realizat.
8. Documentează-te despre dezvoltare personală pentru a construi metode personalizate care să te ajute să eviţi divergenţele şi situaţiile neplăcute la locul de muncă. Cu cât dobândeşti mai multe cunoştinţe despre felul în care funcţionezi ca fiinţă umană, cu atât mai uşor îţi va fi să activezi dorinţa pentru o schimbare pozitivă.
9. Schimbă-ţi obiceiurile ca să nu ajungi să regreţi mai târziu timpul irosit. Instalarea unui obicei este influenţat de o grămadă de factori: sistemul tău, oamenii din jur, dar s-a dovedit că în câteva luni oamenii îşi pot schimba obiceiurile. De exemplu, alegi să iei pauze dese la locul de muncă deoarece ai multe gânduri şi griji care nu-ţi dau pace, iar din cauza aceasta nu te poţi concentra.
Pentru a reuşi să-ţi canalizezi atenţia către ce e important de făcut, lucrează cu tine, acordă-ţi atenţie şi axează-te pe modul în care priveşti lucrurile, pe mentalitate. Pentru o viaţă de carieră sănătoasă, înlocuieşte obiceiurile care te nemulţumesc (pauzele frecvente în cazul de faţă), cu idei creative şi gânduri motivaţionale pe care să le şi pui în practică.
10. Implică-te cu devotament în acţiuni de la care ai de câştigat, care te înalţă pe scara valorilor şi îţi redau libertatea de a te simţi tu însuţi cu adevarat. Acestea pot consta în networking cu oameni de carieră sau în proiecte profesionale care îţi dau ocazia să te pui în valoare şi să-ţi scoţi în evidenţă competenţele şi talentele. În aceste contexte, colaborarea şi relaţia pe care o legi cu ceilalţi, te ajută să înveţi despre tine noutăţi ce te pot conduce pe un drum fascinant.
11. Oferă-ţi înţelegere, susţinere şi iubire, doar în felul acesta poţi găsi acea hartă a drumului care este menită să te conducă către cunoaşterea de sine.
Prin autoobservare cu 3Angle, afli despre psihologia ta particulară şi îţi corectezi defectele pentru a gândi, a simţi şi a acţiona într-un mod care să te avantajeze atât la locul de muncă, cât şi în viaţa privată.