Descarca gratuit aplicatia Job360 pentru smartphone-ul tau.
Acest site este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Nu ai cont de candidat? Creează cont!
Nu ai cont de companie? Creează cont!
Pentru a angaja candidaţii potriviţi, angajatorii au nevoie de informaţii complete şi semnificative. De aceea, pentru a găsi un profil eligibil, recrutorii folosesc şi combină diverse metode pentru a scoate la suprafaţă şi a verifica competenţele şi cunoştinţele pe care aplicantul susţine că le are.
Selecţia
Angajatorii apreciază oamenii competenţi care contribuie la realizarea şi menţinerea productivităţii în cadrul companiei. Înainte de a face invitaţia la interviu, angajatorii evaluează aplicaţiile primite care pot conţine: formularul de aplicare, CV-ul, scrisoarea de intenţie şi portofoliul candidatului, în funcţie de job.
Interviul
La interviu, angajatorii diferenţiază candidaţii după: pregătire şi abilităţi de comunicare, personalitate, atitudine, prezenţa de spirit, grad de entuziasm, vestimentaţie, ş.a.m.d. .
Recrutorii interacţionează cu aplicanţii la job pentru a descoperi ce pasiuni şi aşteptări au, cum se comportă şi relaţionează cu oamenii în echipă, cât de rezistenţi sunt la stres, etc. . Aceste date îi ajută pe angajatori să întocmească o „listă scurtă” sau „short list” şi îi ghidează către candidatul ideal.
Scopul procesului de recrutare îl reprezintă selectarea acelui candidat potrivit pentru poziţia deschisă. Testul de personalitate reprezintă o unealtă eficientă în procesul de selecţie deoarece acest instrument oferă indicii recrutorilor despre modul în care se comportă potenţialii angajaţi în viaţa cotidiană.
Conform psihanalistului elveţian Carl Jung personalitatea afectează comportamentul, iar cele două se află în relaţie, atât în mediul de lucru, cât şi în viaţă privată. De aceea, a dobândi o idee clară despre candidat înainte de a-l angaja, îl ajută pe angajator să înţeleagă cine este persoana din spatele CV-ului, de ce este capabilă, ce tip de personalitate o defineşte şi ce contribuţie poate aduce la noul loc de muncă.
Personalitatea viitorului sau actualului angajat poate influenţa performanţa la job şi, de aceea, firmele ar trebui să testeze aplicanţii pentru orice funcţie, fie că este vorba de vânzări, relaţii cu clienţii, financiar, marketing sau IT.
Pentru candidaţi, testele de personalitate reprezintă o variantă atunci când aceştia doresc să se evalueze din punct de vedere psihologic, ajutându-i să îşi confirme calităţile sau defectele şi să-şi cunoască personalitatea. Această „măsurătoare”, mai exact, raportul generat în urma efectuării testelor, creionează profilul aplicanţilor după ce aceştia au răspuns cu onestitate la întrebări.
Rapoartele prezintă atât punctele forte, cât şi punctele slabe ale personalitatii lor şi ajută indivizii să vizualizeze mult mai bine particularităţile care i-ar putea deosebi de ceilalţi. Astfel, candidaţii pot afla unde au de lucrat pentru a-şi îmbunătăţi manifestarile, şi implicit performanţele.